Skip to main content
Tagasi

EVS-ISO 10002:2015

Kvaliteedijuhtimine. Kliendirahulolu. Juhised kaebuste käsitlemiseks organisatsioonides

Üldinfo

Kehtetu alates 01.11.2019
Alusdokumendid
ISO 10002:2014; EVS-ISO 10002:2015/AC:2017
Direktiivid või määrused
puuduvad

Standardi ajalugu

Staatus
Kuupäev
Tüüp
Nimetus
01.11.2019
Põhitekst
02.06.2017
Parandus
05.01.2016
Põhitekst + parandus
05.06.2005
Põhitekst + parandus
EVS-ISO 10002:2005
See rahvusvaheline standard annab juhised toodetega seotud organisatsioonisiseste kaebuste käsitlemise protsessi kohta, kaasa arvatud planeerimine, kavandamine, kasutamine, korrashoidmine ja parendamine. Kirjeldatud kaebuste käsitlemise protsess sobib kasutamiseks üldise kvaliteedijuhtimissüsteemi ühe protsessina.
See rahvusvaheline standard ei ole rakendatav vaidluste puhul, mille lahendamine toimub organisatsiooniväliselt või mis on seotud tööhõivega.
See on ühtlasi ette nähtud kasutamiseks igas suuruses ja mis tahes sektoris tegutsevatele organisatsioonidele. Lisa A annab eraldi juhiseid väikeettevõtetele.
See rahvusvaheline standard vaatleb kaebuste käsitlemise järgmisi aspekte:
a)  kliendirahulolu suurendamine tagasisidele (sh kaebustele) avatud kliendikeskse keskkonna loomise, kõikide saadud kaebuste lahendamise ning organisatsiooni toodete ja klienditeeninduse parendamisvõime tõstmise kaudu;
b)  tippjuhtkonna osalemine ja pühendumine piisavate ressursside hankimise ja rakendamise kaudu, sh töötajate koolitus;
c)  kaebuste esitajate vajaduste ja ootuste tähele panemine ning käsitlemine;
d)  kaebuste esitajatele avatud, mõjusa ja kergesti kasutatava kaebuste käsitlemise protsessi tagamine;
e)  kaebuste analüüsimine ja hindamine selleks, et parendada toote ja klienditeeninduse kvaliteeti;
f)  kaebuste käsitlemise protsessi auditeerimine;
g)  kaebuste käsitlemise protsessi mõjususe ja tõhususe ülevaatamine.

Nõutud väljad on tähistatud *

*
*
*
PDF
42,70 € koos KM-ga
Paber
42,70 € koos KM-ga
Sirvi standardit alates 2,44 € koos KM-ga
Standardi monitooring

Teised on ostnud veel

Põhitekst

EVS-EN ISO 9000:2015

Kvaliteedijuhtimissüsteemid. Alused ja sõnavara
Uusim versioon Kehtiv alates 06.10.2015
Põhitekst

EVS-EN ISO 5817:2014

Keevitus. Terase, nikli, titaani ja nende sulamite sulakeevitusliited (välja arvatud kiirguskeevituse meetodid). Kvaliteeditasemed keevitusdefektide järgi
Kehtetu alates 03.04.2023
Põhitekst

EVS-EN ISO 14001:2015

Keskkonnajuhtimissüsteemid. Nõuded koos kasutusjuhistega
Kehtiv alates 06.10.2015
Põhitekst

EVS-ISO 10015:2008

Kvaliteedijuhtimine. Juhised koolitusele
Kehtetu alates 02.12.2024