ISO 9000 sisaldab kvaliteedijuhtimissüsteemide (KJS) alusmõisteid, põhimõtteid ja sõnavara ning on aluseks teistele KJS-i standarditele. See aitab kasutajal mõista kvaliteedijuhtimise alusmõisteid, põhimõtteid ja sõnavara, et ta suudaks KJS-i mõjusalt ja tõhusalt rakendada. Standard on kohaldatav kõikidele organisatsioonidele, sõltumata nende suurusest, keerukusest või ärimudelist.
Standardi eesmärk on suurendada organisatsiooni teadlikkust oma kohustustest ja pühendumust oma klientide ning huvipoolte vajaduste ja ootuste täitmisele ning oma toodete ja teenustega rahulolu saavutamisele.
ISO 9000 sisaldab seitset kvaliteedijuhtimise põhimõtet. Iga kvaliteedijuhtimise põhimõtte jaoks on toodud:
— põhimõtet kirjeldav esitus,
— põhjendus, mis kirjeldab, miks organisatsioon peaks seda põhimõtet silmas pidama,
— põhimõttest tulenevad peamised hüved,
— ja võimalikud meetmed, mida organisatsioon võib selle põhimõtte kohaldamisel tarvitusele võtta.
ISO 9000 sisaldab termineid ja määratlusi, mis kohalduvad kõikidele kvaliteedijuhtimissüsteemi standarditele.
Rahvusvaheline standard on muutmata kujul üle võetud standardina EN ISO 9000:2015 ja see asendab standardit EN ISO 9000:2005