Skip to main content

FileOpen KKK ja abi

Miks on üldse vaja standardite kasutamist piirata?

Standardid on autoriõiguste objektid ning nende kasutamisel tuleb järgida autoriõiguste reegleid. Samuti lähtume oma töös rahvusvaheliste standardimisorganisatsioonide levitamisreeglitest. Tegutsemiseks vajalikud rahalised vahendid saab Standardimis- ja Akrediteerimiskeskus suures osas standardite müügist, seega on meie jaoks väga oluline, et standardeid ei kopeeritaks ega levitataks illegaalselt.  

 

FileOpeni tarkvara töötab järgmistes operatsioonisüsteemides

Windows - Windows 10 või hilisem, Server 2016 või hilisem

Adobe Acrobat Reader 9.0 või hilisem

Macintosh – Mac OS 10.9 või hilisem (Eestikeelne paigaldusjuhis | 300 KB | PDF)

Adobe Acrobat Reader 9.0 või hilisem

Iga operatsioonisüsteemi puhul tuleb arvutisse paigaldada selle konkreetse operatsioonisüsteemi jaoks mõeldud tarkvara, mille saab alla laadida FileOpen kodulehelt🡭.

 

Veateated FileOpen tarkvara paigaldamisel

 

Miks on standardi lehed tühjad, kuigi kasutajakontol näitab, et standard on allalaetud?

Eeldatavasti puudub teie seadmes krüpteeritud PDF-faili avamiseks vajalik tarkvaral FileOpen, mille saab alla laadida FileOpeni kodulehelt. Tarkvara tuleb valida vastavalt teie seadmes kasutatava operatsioonisüsteemi järgi. Kaitstud PDF-faili avamiseks tuleb valida PDF-lugeja programm Adobe Acrobat Reader.

Mac kasutab PDF-dokumentide avamiseks vaikimisi Preview rakendust. Kaitstud PDF-faili avamiseks PDF-lugejaga Adobe Acrobat Reader leidke palun Finderist allalaetud dokumentide kaust ja avage fail "Open with" käsklusega.

 

Miks standard (PDF-fail) ei avane, kui FileOpeni tarkvara on paigaldatud?

FileOpen tarkvara töötab üksnes PDF-lugeja programmiga Adobe Acrobat Reader. Palun kontrollige, et PDF-faili avamiseks on valitud Adobe Acrobat Reader. Ühe kasutaja litsentsiga standardeid ei saa avada teiste PDF-lugejatega

 

Miks standard ei avane, kuigi FileOpen tarkvara on paigaldatud? (macOS Monterey)

Probleemi saab lahendada järgmiselt:

1. Avage Adobe Reader.
2. Avage sätted (klaviatuuril Cmd+K).
3. Vasakust menüüst valige kategooria 'General'.
4. Eemaldage linnuke 'Enable native OS mode for optimal performance' eest ja vajutage OK.
5. Sulgege Adobe Reader ja avage standard uuesti.

 

Pärast Windows 11 versiooni 24H2 installimist ei avane enam Adobe Acrobat/Reader

Probleemi saab lahendada järgmiselt:

1. Sulge sundkorras tegumiribalt FileOpenBroker64.exe ja taaskäivita Adobe Acrobat/Reader. Ignoreeri  FileOpen Client’i teadet.
2. Ava Adobe Acrobat/Reader ja mine Menu > Preferences > Security (Enahnced) > Sandbox Protections and eemalda linnuke “Run in AppContainer” kastist.
3. Käivita uuesti C:\Program Files\FileOpen\Services\FileOpenBroker64.exe.
4. Ava uuesti Adobe Acrobat/Reader.

 

Veateated standardi (PDF-faili) avamisel

 

Mida teha, kui esineb veateade - PDF-dokumendi laadimine nurjus (Failed to load PDF document)?

See veateade tähendab, et standardi allalaadimisel kasutatakse Google Chrome brauserit. Google Chrome kasutab vaikimisi PDF-vormingus dokumentide kuvamiseks Chrome PDF Viewer plugini. Chrome PDF Viewer ei toeta ühe kasutaja litsentsiga  standardite krüpteerimiseks kasutatavat FileOpen tarkvara.

Probleemi saab lahendada järgmiselt:

1. Avage Google Chrome brauser

2. Valige paremast nurgast nupp Illustratsioon näitab Google Chrome'i Customise and Control nuppu. ja avage "Seaded".

3. Edasi valige "Privaatsus ja turvalisus" ning selle alt "Saidi seaded".

4. Seejärel valige "Täiendavad sisuseaded". 

5. Edasi valige "PDF-dokumendid" ja tehke aktiivseks kast, mis on teksti ees ''Laadi PDF-id alla ''.

Kui muudatus on tehtud avaneb kaitstud PDF-fail PDF-lugejaga Adobe Acrobat Reader.

*Võimalus on ka valida PDF-vormingus dokumentide allalaadimiseks teine brauser (Internet Explorer).

 

Mida teha, kui esineb veateade - Enter a password. The file is password protected. Please enter a password to open the file?

Antud veateade viitab sellele, et standardi avamiseks kasutatakse veebibrauserit. Palume avada standardi PDF-lugejas Adobe Acrobat Reader järgmiselt: leidke oma arvutist kaust, kuhu fail vaikimisi alla laaditi, klõpsake failil hiire parema nupuga ja valige "Open with" või "Ava programmiga" ning valige avanevast loendist Adobe Acrobat Reader.

 

Microsoft Edge brauseri kasutamise tekib viga

Kui kasutate Microsoft Edge brauserit ja saate PDF-dokumendi avamisel teate „Me ei saa seda faili avada. Midagi läks valesti. Värskenda. (We can't open this file. Something went wrong. Refresh)“, siis palun laadige PDF-dokument uuesti alla ja valige käsklus Save As ning salvestage fail oma arvutisse ja avage oma arvutist vastavast kaustast.

Või muutke brauseri seadeid järgnevalt:

  1. Avage brauseri paremast nurgast Illustratsioon näitab Edge'i Settings and more nuppu. sätted .
  2. Sisestage otsingukasti ''PDF'' ja vajutage enter.
  3. Valige tulemustest ''PDF-dokumendid''
  4. Lülitage nupp sisse käsklusele ''Laadi PDF-failid alati alla''.
  5. Laadige nüüd PDF-dokument kasutajakontolt uuesti alla.

 

Mozilla Firefox brauseri kasutamisel ei saa standardit alla laadida

Palume muuta brauseri Mozilla Firefox seadeid PDF documendi puhul järgmiselt:

1. Valige brauseri paremast nurgast nupp, mis on tähistatud 3 joonega ja avage Seaded (settings).

2. Edasi sisestage otsingukasti PDF ja rakenduste (applications) alt valige Portable Document Format (PDF), mille järel valige rippmenüüst ''Always ask''. Juhis | 934 KB | PDF

3. Laadige standard uuesti alla ja proovige oma arvutis alla laetud kaustast fail avada.

 

Laadisin alla FileOpen tarkvara, aga standard on pärast avamist ikka tühi?

Palun kontrollige, kas te:

  • lisaks tarkvara allalaadimisele selle ka arvutisse paigaldasite (käivitasite allalaaditud tarkvara);
  • kas te laadisite FileOpeni kodulehelt alla teie operatsioonisüsteemile sobiva tarkvara;
  • kas te kasutate standardi vaatamiseks PDF-lugeja programmi Adobe Acrobat Reader.  

 

Mida teha, kui standardi avamisel saadakse veateade "There was an error contacting the server or the server's response could not be decoded. Please check your internet connection. If this error persists please contact the publisher and present the text of this message."?

  • kontrollida  tuleks internetiühenduse olemasolu teie seadmes;
  • kontrollida  tuleks tulemüüri, et see ei takistaks tarkvara kasutamist ja sellega ühenduse saamist;
  • abi võib olla ka tarkvara uuendamisest, mis on saadaval File Open'i kodulehel🡭.

 

Mida teha, kui standardi avamisel tuleb osade lehekülgede kohta teade „There was an error processing a page. There was a problem reading this document (110)“?

Probleemi esinemisel tuleks ühendust võtta EVS klienditeenindusega, kas e-kirja teel standard@evs.ee või telefoni teel 60 550 60.

 

Miks ei saa standardit avada teises seadmes?

Olete soetanud ühe kasutaja litsentsiga  standardi. Eesti Standardimis- ja Akrediteerimiskeskuse dokumentide kasutusleping lubab ühe kasutaja litsentsiga  ostetud standardit kasutada ainult ühes seadmes, teha 2 väljatrükki ja 1 elektroonse varukoopia.

 

Mida teha, kui minu seadmesse ei ole võimalik installeerida tarkvara FileOpen või soovin ostetud standardile litsentse juurde osta?

Sellisel juhul soovitame muuta ühe kasutaja litsentsiga standard mitme kasutaja litsentsiga standardiks. Seda saate teha oma kasutajakontol rubriigis „Tellitud elektroonsed standardid“ lisatasu eest.

 

Mida teha, kui soovin kasutada ühe kasutaja litsentsiga ostetud standardit mitmest seadmest?

Ühe kasutaja litsentsiga ostetud standard on mõeldud kasutamiseks ühes seadmes. Kui te soovite standardit kasutada rohkemates seadmetes, peaksite standardi ostma mitme kasutaja litsentsiga.

 

Mida teha, kui seade on vahetatud ja ei saa standardeid avada uues seadmes?

Seadme vahetuse korral litsentsiõiguste uuendamiseks minge palun „Minu konto > Ostetud elektroonsed standardid > Uuenda litsentsiõigus“. Litsentsiõiguste uuendamine võimaldab kasutajal ostetud standardeid taas avada. Litsentsiõigusi ei saa uuendada sagedamini kui iga 180 päeva tagant. Kindlasti peab olema uude seadmesse paigaldatud ka vajalik tarkvara FileOpen, mille saab vajadusel alla laadida File Open'i kodulehelt🡭.

 

Kas ühe kasutaja litsentsiga standardist tohib teha varukoopia?

Range soovitus on teha elektroonsest standardist varukoopia. Arvuti vahetuse korral või mõne muu probleemi esinemisel on varukoopia olemasolul võimalik EVS-i klienditeeninduse abiga taastada lugemisõigus või viia seeüle teise seadmesse.

Veateated standardi printimisel

 

Mida teha, kui väljatrükk on loetamatu?

Avage standard (PDF-fail) Adobe Acrobat Readeriga, valige menüüst File, selle alammenüüst Print ja seejärel klikkige nupul Advanced. Avanevas aknas tehke linnuke Print as Image kasti ja vajutage OK ning proovige uuesti printida.

 

Mida teha, kui standardi printimisel saadakse veateade ’’You have reached the quota of authorised prints, please contact EVS Customer Support" ja ühtegi korda pole veel printinud?

Probleemi saab lahendada järgmiselt:
1. Avage Adobe Reader
2. Valige seaded/Settings (klaviatuuril CTRL+K ).
3. Vasakust menüüst valige kategooria 'Security (Enhanced)'.
4. Eemaldage linnuke  'Enable Protected Mode at start-up' eest ja vajutage OK.
5. Pange Adobe Reader kinni ja avage standard uuesti. Proovige uuesti printida.

 

Mida teha, kui standardi printimisel saadakse veateade ’’This printer is not allowed for secure printing. Do you want to change your choice?"

Selle veateate puhul soovitame uuendada FileOpen tarkvara, mille leiab siit🡭.

 

Miks ei õnnestu standardit kahepoolselt printida?

FileOpen’i tarkvara ei piira kahepoolselt printimist, küll aga piirab võimalust muuta printeri seadeid Adobe Acrobat Readeri printimise aknas. Kui teie printeri seadetes on määratud vaikimisi valikuks ühepoolne printimine, siis seda printimise käigus muuta ei saa. Kui muuta printeri vaikimisi valikutes eelistuseks kahepoolne printimine, siis saab standardeid kahepoolselt printida.

Windowsi operatsioonisüsteemis saab printeri vaikimisi valikuid muuta järgmiselt:

Valida Start menüüst Settings > Devices > Printers and scanners > valida vastava printeri juures käsklus Manage > valida Printing preferences. Ilmuvast menüüst saab valida vaikivaks printimisviisiks kahepoolne printimine.

NB! Seadete muutmiseks võib teil vaja olla administraatori õigusi.

 

Miks ei õnnestu värviliselt printida?

FileOpeni tarkvara ei piira printimisel kasutatavaid värvivalikuid, küll aga piirab see võimalusi muuta printeri seadeid Adobe Acrobat Readeri printimise aknas. Kui teil on värviline printer ning te ei saa standardit värviliselt välja printida, on printeri seadetes vaikimisi valikuks määratud mustvalge trükk. Kui muuta printeri vaikimisi valikutes eelistuseks värviline printimine, siis saab standardeid värviliselt printida.

Windowsi operatsioonisüsteemis saab printeri vaikimisi valikuid muuta järgmiselt:

Valida Start menüüst Settings > Devices > Printers and scanners > valida vastava printeri juures käsklus Manage > valida Printing preferences. Ilmuvast menüüst saab valida vaikivaks printimisviisiks värviline printimine.

NB! Seadete muutmiseks võib teil vaja olla administraatori õigusi.

 

Printisin ainult paar lehekülge ja üritades uuesti printida annab arvuti teate, et olete ületanud lubatud printimiste arvu. Kas peab standardi uuesti ostma või saab tekkinud olukorda kuidagi lahendada?

FileOpeni tarkvara loeb ka osalist väljatrükki ühe kasutatud printimise korrana. Seega tuleks kogu tekst korraga välja trükkida. Kui siiski on kogemata juhtunud, et olete sellisel viisil oma printimise korrad ära kasutanud, tuleks võtta ühendust EVS klienditeenindusega, kas e-kirja teel standard@evs.ee või telefoni teel 60 55 060.

 

Pärast standardi allalaadimist ja salvestamist tuleb ette kiri, et olete lubatud printimiste arvu (2) ületanud, kuigi standardit ei ole veel kordagi välja trükitud. Mida peaksin edasi tegema?

Kui te ei ole ühtegi väljatrükki teinud, on tegemist tõrkega teie arvuti ja meie süsteemi vahelises infovahetuses. Sellisel juhul võtke ühendust EVS klienditeenindusega, kas e-kirja teel standard@evs.ee või telefoni teel 60 55 060.

 

Rohkem küsimusi ja vastuseid leiab ka FileOpeni kodulehelt Troubleshooting FAQ🡭.